دانلود پاوپوینت سیر تحول مدیریت کیفیت

مبتنی بر پیشگیری

ارتقای مستمر کیفیت ( 1980 )  

تضمین کیفیت ( 1950 )

مبتنی بر بازرسی

کنترل کیفیت ( 1924 )

بازرسی کیفیت ( 1910 )

سیر تحول مدیریت کیفیت

ویژگیهای رویکرد مبتنی بر بازرسی :

تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرد .

در بهترین شرایط ممکن، فقدان کیفیت – نه کیفیت – را نشان می دهد .

تولید محصول یا ارائه خدمت فاقد اامات را مجاز میداند ، زیرا که برای پیشگیری اقدام نمی شود .

چنین تلقی می شود که منشا مشکلات کیفیت کارکنان می باشند نه فرایندها و سیستم ها .

برای یافتن نقص ، نقش پلیسی و کارآگــاهی حاکم می شود و کارکـــنان برای حفظ خود از خطر، حالت دفاعی به خود می گیرند .

برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از بروز آنها تلاش به عمل نمی آید .

روح همکاری ، اعتماد ، مسؤولیت پذیری و خلاقیت از بین میرود و جو سوءظن ، ملامت و تمایل  به   کتمان مشکلات حاکم می شود .

ویژگیهای رویکرد مبتنی بر پیشگیری :

بر تولید محصول یا ارائه خدمت بدون نقص تاکید می شود .

بجای پرداختن به مشکلات ، فرایندها و سیستم ها به طور مستمر ارتقا پیدا می کنند .

فعالیتها حول محور پاسخگویی به نیازها و انتظارات مشتریها برنامه ریزی می شوند .

همه کارکنان در فرایند ارتقا مشارکت می کنند .

کارکنان با درگیر شدن در ارتقای فرایندها به طور دائم یاد می گیرند .

تیم های ارتقا هماهنگی و همکاری بین واحدهای سازمانی را تقویت می کنند .

کیفیت چیست؟

کیفیت چیست؟

vدستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده .

qاستانداردهابا توجه به نیازها وانتظارات مشتری ها و منابع موجود  مشخص میشوند.

qباید بطور مستمر در استاندارد ها تجدید نظر شود.

vکار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.

q این تعریف متضمن تصمیم گیری کیفی، اجرای کیفی وارتقای مستمر می باشد.

vبه نیازها و انتظارات  مشتریها پاسخ دادن .

 

جهت دانلود کلیک کنید 

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها